close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם ההלכה מתירה לגברים לעבור ניתוח השתלת שיער בארץ?

מערכת שורשיג אב, תשפ03/08/2020

תחום השתלות השיער לגברים הפך לפופולרי בארץ בשנים האחרונות. גברים רבים מאבדים את שיערם כתוצאה מגנטיקה והזדקנות ומשוועים לשיער שישווה להם מראה צעיר. השאלה היא האם גם גברים במגזר הדתי יכולים ליהנות מכך? המאמר ידון בסוגיה זו

תגיות:

מדוע גברים מאבדים שיער?

הסיבה העיקרית לאיבוד שיער נובעת מגנטיקה. נשירת השיער בדרך כלל מתחילה ברקות הנמצאות בחלק הקדמי של הקרקפת, ומתפשטת לחלק האחורי שלה, למרות שישנם גברים המתקרחים גם במרכז הקרקפת. הסיבה השנייה היא נשירת שיער עקב הזדקנות. במשך השנים השיער פחות חסין וניכרים בו פגעים המושפעים מזמן. עוד סיבות להתקרחות יכולות לנבוע כתוצאה מבעיה רפואית, טיפול תרופתי, לחץ נפשי ומפגעים מהרגלי תזונה, עישון ואלכוהול.

השתלות שיער - פתרון אפקטיבי להתקרחות

בעבר השתלת שיער הייתה פעולה חריגה שנעשתה על מנת להימנע ממראה קרחת. גברים

רבים פנו לפתרון זה לאחר שניסו תכשירים שונים לצמיחת שיער שלא הועילו. כיום גם השתלת שיער לנשים הפכה לפעולה נפוצה בכל המגזרים, בשל היכולת לשמר לאורך זמן מראה טבעי באמצעות שתלים בכל אזור בראש. בטכנולוגיה מתקדמת ניתן להשתיל שערות מהקרקפת האחורית, הקרקפת הקדמית ובצדדים, בהתאם לצבע שיער הגבות. על פי המשנה גברים אינם מורשים לעשות השתלה אך הזמנים השתנו וישנן התרות להלכה זו.

התרות לגבי השתלות שיער עפ"י ההלכה

ישנם מספר היתרים לפיהם מותרת השתלת שיער לגברים בראש או בזקן. אם אדם סובל מנשירת שיער הפוגעת בו מבחינה אישית או מבחינה פסיכולוגית, הוא רשאי לעבור תהליך זה. כמו כן, בסיטואציות בהן חוסר השיער מונע חתונה או קבלת עבודה. אך ישנה התניה – סוג השיער המושתל חייב להיות של גברים. גם במקרים בהם תהליך ההשתלה מפריע להנחת תפילין, ישנם פתרונות.

ההלכה מאפשרת השתלה עם זקיקים חיים באזור הקרקפת הקדמית, הנלקחים מאזור הקרקפת האחורית. מכיוון שלאחר ההשתלה יש למטופל תחבושת על הראש ליום-יומיים, זוהי חציצה המפריעה להנחת תפילין. הרבנים פסקו שניתן להניח תפילין של ראש אך לא לברך עליהם, בתנאי שמכסים אותם כדי שאחרים לא יחקו זאת. לפיכך, ניתן להניח תפילין של יד ועליהם מותר לברך במידה ויש כאבים באזור הראש. תהליך ההחלמה אורך כשנה אך זה לא אומר שאי אפשר להניח תפילין בראש כל התקופה, אלא רק בתחילת ההחלמה ובשל הכאבים.

ההחלמה שלאחר ההשתלה

בימים הראשונים לאחר השתלת השיער יש לנוח. אין לחפוף או לשטוף את הראש במשך 3 ימים, וגם לא לגעת או לגרד. יש לעקוב אחר הוראות הרופא ולהשתמש בשמפו מיוחד. עשרה ימים לאחר מכן יש להימנע מהזעה בראש, כי היא עלולה לפגוע בזקיקים. במשך חודשיים יש להימנע מחשיפת הראש לשמש, לא להיכנס לסאונה וג'קוזי, ואין לעשות פעילות גופנית או שימוש במגבת עד כשבועיים מיום ההשתלה. מותר לצבוע את השיער רק לאחר חצי שנה.

נכתב באדיבות: https://www.hair-solution.co.il/

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה